Yleiset palveluehdot – Lionheart Coaching

Voimassa alkaen: 1.11.2025
Palveluntarjoaja: Lionheart Coaching ("Palveluntarjoaja")
Yhteystiedot:
Sähköposti: info@leijonamielet.fi
Y-tunnus: 3464958-8

1. Soveltamisala

Näitä yleisiä palveluehtoja sovelletaan kaikkiin Lionheart Coachingin tarjoamiin palveluihin, ellei yksittäisen palvelun (esim. Show Support, E-Coaching, Program, Lähivalmennus, Kurssit, Ready-Set-Show!) ehdoissa toisin mainita.
Palvelukohtaiset ehdot täydentävät ja tarkentavat näitä yleisiä ehtoja. Mikäli palvelukohtaisissa ehdoissa on ristiriita, sovelletaan niitä ensisijaisesti.

2. Palvelun luonne

Lionheart Coaching tarjoaa valmennus-, koulutus- ja neuvontapalveluja, jotka tukevat koiran ja ohjaajan kehitystä. Palvelut voivat olla lähi- tai etävalmennuksia, verkkokursseja, ohjelmia tai kirjallisia palautteita. 

Palvelu on aina valmennuksellinen eikä korvaa eläinlääkinnällistä tai terapeuttista hoitoa.

3. Tilaaminen ja sopimuksen syntyminen

Sopimus syntyy, kun Asiakas:

  • hyväksyy palveluehdot ja hinnan suullisesti, kirjallisesti tai sähköisen varaus-/maksujärjestelmän kautta, tai
  • maksaa palvelun laskulla tai muulla sovitulla tavalla.

Show Support -palvelun kohdalla sopimus syntyy vasta, kun Asiakas hyväksyy Palveluntarjoajan ehdotuksen ja maksaa palvelun.

4. Hinnat ja maksuehdot

  • Hinnat ilmoitetaan euroina ja sisältävät arvonlisäveron, mikäli soveltuu.
  • Palvelut maksetaan oston yhteydessä maksutietojen mukaisesti.
  • Viivästyskorko määräytyy korkolain mukaan.
  • Palvelu alkaa, kun maksu on vastaanotettu, ellei toisin sovita.
  • Maksut suoritetaan laskulla tai mahdollisessa verkkokaupassa käytettävissä maksutavoilla.

5. Peruuttaminen ja siirtäminen

5.1 Näyttelyvalmennukset (ryhmä- ja yksilövalmennukset)

  • Ilmoittautuminen näyttelyvalmennuksiin (ryhmä- ja yksilövalmennukset) on sitova.
  • Maksua ei palauteta, vaikka osallistuminen peruuntuisi asiakkaan omasta syystä.
  • Asiakas voi kuitenkin luovuttaa paikkansa toiselle osallistujalle ilman lisämaksua ilmoittamalla siitä etukäteen.

Peruutus perustellusta syystä

  • Jos osallistuminen estyy perustellusta ja todennettavasta syystä – kuten asiakkaan tai koiran sairastumisesta, loukkaantumisesta tai muusta vakavasta ja ennalta arvaamattomasta esteestä (esim. onnettomuus) – tulee asiakkaan toimittaa tilanteesta luotettava tosite (esim. lääkärin tai eläinlääkärin todistus). Todisteen ei tarvitse sisältää terveystietoja tai diagnooseja, ainoastaan vahvistuksen osallistumisen estymisestä.

Näissä tapauksissa:

  • jos äkillinen este sattuu yli 24 tuntia ennen valmennuksen alkua, osallistumismaksu voidaan hyvittää joko 100 % lahjakorttina myöhempää käyttöä varten tai 70 % maksutavan mukaisesti asiakkaalle, jolloin summasta on vähennetty maksupalveluntarjoajan pidättämä kulu.

  • jos este sattuu alle 24 tuntia ennen valmennuksen alkua, voidaan hyvittää joko 75 % osallistumismaksusta lahjakorttina myöhempää käyttöä varten tai 50 % maksutavan mukaisesti.

  • Maksupalveluntarjoajan pidättämä kulu koostuu maksunvälityspalkkiosta ja käsittelykuluista, jotka eivät palaudu Palveluntarjoajalle maksun palautuksen yhteydessä.

  • Juoksut eivät ole pätevä peruutusperuste.

  • Peruuttamatta jäänyt varaus katsotaan käytetyksi.

  • Mikäli maksua ei ole vielä suoritettu ja asiakas jää pois ilman hyväksyttävää syytä, Palveluntarjoajalla on oikeus laskuttaa 100 % palvelun hinnasta sekä 10 € laskutuslisä.

  • Mikäli Palveluntarjoaja joutuu perumaan tai siirtämään valmennuksen, asiakkaalle tarjotaan uusi aika tai maksu palautetaan täysimääräisesti. Palveluntarjoaja ei vastaa mahdollisista matkakuluista, majoituksista tai muista välillisistä kustannuksista.

Palveluntarjoajalla on oikeus peruuttaa tai siirtää valmennus, koulutus tai kurssi vähäisen osallistujamäärän tai ylivoimaisen esteen vuoksi. Maksu palautetaan tällöin täysimääräisesti.

5.2 Kuluttajan peruuttamisoikeus

Etämyynnissä kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus 14 päivän kuluessa ilman syytä.
Tämä tarkoittaa, että kuluttaja voi perua tilauksen, jos palvelua ei ole vielä aloitettu tai sisältöä toimitettu.
Jos palvelu on jo aloitettu kuluttajan pyynnöstä tai toimitettu kokonaan, peruuttamisoikeus päättyy ja Asiakas on velvollinen maksamaan koko hinnan. Aloitetusta palvelusta voidaan veloittaa sen toteutunutta osuutta vastaava summa.

6. Aikataulut ja myöhästymiset

Palvelut alkavat sovittuna aikana. Asiakkaan myöhästyminen lyhentää vastaavasti palveluaikaa. Palveluntarjoajan myöhästymisestä ilmoitetaan viipymättä ja aika korvataan tai sovitaan uudelleen.

7. Asiakkaan vastuu

Asiakas vastaa:

  • toimittamiensa tietojen ja materiaalien oikeellisuudesta ja käyttöoikeuksista

  • koiran turvallisuudesta ja terveydestä harjoittelun aikana

  • harjoitteluolosuhteiden turvallisuudesta

  • siitä, että valmennus toteutetaan Palveluntarjoajan ohjeiden mukaisesti

Palveluntarjoaja ei vastaa vahingoista, jotka johtuvat Asiakkaan tai kolmannen osapuolen toimista tai olosuhteista, joihin Palveluntarjoaja ei voi vaikuttaa.

8. Materiaalit ja tekijänoikeudet

Palveluntarjoajan tuottamat materiaalit (ohjeet, palautteet, ohjelmat, videot, tallenteet) ovat tekijänoikeuden suojaamia.
Asiakkaalle myönnetään henkilökohtainen käyttöoikeus omaan käyttöön.
Julkaiseminen, jakaminen, kopiointi tai kaupallinen hyödyntäminen ilman lupaa on kielletty.
Asiakas myöntää Palveluntarjoajalle oikeuden käyttää toimitettuja materiaaleja (esim. videoita, kuvia) palvelun tuottamiseen ja säilyttää niitä työskentelyarkistossa. Julkaisuun tarvitaan aina erillinen suostumus.

9. Tietosuoja ja luottamuksellisuus

Asiakkaan henkilötietoja käsitellään tietosuojalainsäädännön mukaisesti.
Tietojen käsittely kuvataan erillisessä Tietosuojaselosteessa, joka on saatavilla verkkosivuilla.
Kaikki Asiakkaan jakama tieto käsitellään luottamuksellisesti.

10. Vastuunrajoitus

Palvelut ovat valmennuksellisia ja perustuvat Palveluntarjoajan asiantuntemukseen ja kokemukseen.
Palveluntarjoaja ei vastaa välillisistä vahingoista tai kilpatuloksista.
Harjoittelu tapahtuu Asiakkaan omalla vastuulla.
Lakisääteinen vastuu (tahallisuus tai törkeä huolimattomuus) ei rajoitu.

11. Esteet ja ylivoimainen este (force majeure)

Palveluntarjoaja ei vastaa viivästyksistä tai estymisistä, jotka johtuvat ylivoimaisesta esteestä (esim. sairastuminen, tapaturma, tekninen vika, lakko, sääolosuhteet tai viranomaismääräykset).
Palveluntarjoaja ilmoittaa viiveestä viipymättä ja sopii uuden ajan tai palauttaa maksetun osuuden.
Palveluntarjoaja ei ole vastuussa asiakkaalle mahdollisesti syntyneistä matkakuluista, majoituskuluista tai muista välillisistä kustannuksista, jos tapahtuma peruuntuu ylivoimaisen esteen vuoksi.

12. Muutokset ehtoihin ja hinnastoihin

Palveluntarjoaja voi päivittää näitä ehtoja ja hinnastoja.
Voimassa olevat ehdot julkaistaan verkkosivuilla, ja tilaukseen sovelletaan aina tilaushetken ehtoja.

13. Sovellettava laki ja riidanratkaisu

Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.Erimielisyydet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvottelemalla.Kuluttaja voi viedä asian Kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.Muiden asiakkaiden osalta toimivaltainen tuomioistuin on Palveluntarjoajan kotipaikan käräjäoikeus.